Friday 15 February 2013

putus cinta


السلام عليكم

selamat pagi semua ! 

JUMAAT hari aku excited nak dtg kerja selain hari gaji. haha ! selalu lepas kerja aku gerak balik kuantan. minggu ni terpaksa stay gombak sebab esok ada agenda demi masa depan sendiri. fuyoo :p

okay back to topic. pernah tak engko org rasa putus cinta ? jangan tanya aku la.. haha ! kalau engko org nak tau, aku mcm org putus cinta bila kehilangan abah. tp lagi sakit dari putus cinta. itu yg aku masih rasa. putus cinta sekali je menangis tapi kehilangan abah buat aku menangis almost everyday. bila teringat, menangis. bila rindu, menangis. sakit sangat Allah s.w.t je yg tahu. sobs3.

kalau engko org putus cinta jangan terlampau sedih keh. fikir positif. mungkin jodoh engko org tak kuat. senang cakap, takde jodoh. betul. memang susah. take time jugak nak melupakan kenangan. but u have to ! nasihat aku, engko org jgn frust tahap nak bunuh diri. lantak la boyfren/girlfren engko org dah buang ko dlm hati dia sekalipun. keluarga masih dan sampai bila bila akan sayang engko. tahu ? dan engko org kena percaya, jodoh engko org dah ditetapkan di Luh Mahfuz :)

bila engko org teringat kenangan manis bersama, cepat cepat remove semua tu. JANGAN baca novel cinta, layan lagu2 jiwang atau buat something yg boleh buat engko org teringat dia. bagus jugak kalau engko org keluar makan angin-tengok wayang-shopping-karaoke-picnic dgn family, kawan2 takpun dgn bakal boyfren. lagi berkesan engko org tengok maharaja lawak. gelak sampai terburai isi perut pun takpe. haha ! hilang jugak tension tu. paling mujarab engko org solat, doa setiap lima waktu supaya engko org dapat lupakan dia dan ditemukan dengan seseorang iaitu jodoh engko org laa. habis cerita.

" Mencintai seseorang itu adalah hak kita, namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan sah dan halal itu bukan hak kita. Jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali seandainya Allah s.w.t menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah s.w.t akan menggantikan dengan yang jauh lebih baik. "


tata !

No comments:

Post a Comment